Tento text vychází z článku na webu Business2Community.com.
Znejte své podřízené na individuální úrovni
Abyste mohli zajistit, že vaši podřízení budou spokojeni, musíte nejdříve vědět, jaké jsou jejich priority a osobní preference. A právě z toho důvodu je nutné, abyste nebrali podřízené jako jeden homogenní celek, ale abyste se s nimi dobře seznámili i na individuální úrovni a navázali s jednotlivými pracovníky hodnotné vztahy.
Praktikujte vzájemnou zpětnou vazbu
Mnozí manažeři mají zato, že zpětnou vazbu by měli dávat především oni svým podřízeným. Pravda je ale taková, že zpětná vazba by měla ideálně být vzájemná. Vaši podřízení jsou nedocenitelým zdrojem informací o vašem vedení a o svých vlastních přáních a názorech – neváhejte tento zdroj proto maximálně využívat.
Nic před podřízenými neskrývejte
Komunikujte se svým týmem maximálně transparentně. Pokud se budete schovávat za fráze, nebudete upřímní, nebudete dodržovat slovo a budete si některé zásadní informace nechávat pro sebe, jenom tím v týmu vybudujete atmosféru nejistoty a frustrace.
Buďte autentičtí v tom, jak své podřízené vedete
I když je dobré naučit se v oblasti leadershipu i nějakou teorii a brát si úspěšné manažery za vzor, nikdy by se z vašeho stylu vedení neměla vytratit autentičnost. Bez ní budete působit falešně a nevěrohodně.
Dejte podřízeným možnost se vzdělávat a rozvíjet
Aby byli vaši podřízení dlouhodobě spokojení, je v neposlední řadě důležité, abyste jim dali možnost se vzdělávat a rozvíjet. Nezanedbávejte rozvoj svých podřízených a dejte jim dostatek prostoru pracovat nejenom na týmových projektech, ale i sami na sobě.
-mm-