Tyto tipy uveřejnil server Management Issues.
Nastavte jasná pravidla a očekávání
V prvé řadě je nutné si vyjasnit, co od svých podřízených očekáváte a jaké jsou jejich povinnosti. Aby mohli pracovníci pracovat samostatně a efektivně, musí vědět, čeho vlastně mají dosáhnout a co přesně se po nich chce.
Soustřeďte se na výsledky
Při vedení lidí na dálku nemůžete nad podřízenými stát a kontrolovat každý jejich krok nebo minutu strávenou mimo počítač. To ani není smyslem práce na dálku. Musíte se proto začít více soustředit na výkon a na výsledky pracovníků, nikoli na to, jestli jsou u počítače skutečně od 9 do 17 hodin.
Buďte i nadále s podřízenými neformálně v kontaktu
To, že tým pracuje dálkově, ještě neznamená, že se mohou zanedbávat neformální vztahy a socializace. Buďte i nadále se svými podřízenými v neformálním kontaktu a podporujte socializaci i mezi nimi navzájem.
Nastavte si interní pravidla komunikace
V jakých hodinách budou všichni vždy k zastižení? A kdy naopak budou „tiché chvilky“ a pracovníci se nemají rušit? Jakou komunikační platformu budete primárně využívat a jaká budou další pravidla interní komunikace?
Důvěřujte svým podřízeným
Je to těžké, ale když mají vaši podřízení možnost home office, budete jim muset z pozice manažera začít více důvěřovat. Potlačte své sklony k mikro-managementu a zkuste naopak svému týmu dát větší prostor pro vlastní styl práce a iniciativu.
-mm-