5 tipů, jak vést zaměstnance z Generace Z

Generace Z, tedy lidé narození přibližně mezi lety 1997 a 2012, přináší do pracovního prostředí novou dynamiku. Tito mladí zaměstnanci jsou technicky zdatní, zvyklí na rychlé změny a kladou důraz na rovnováhu mezi pracovním a osobním životem. Pro manažery to znamená přizpůsobit své metody vedení a najít efektivní přístup, který tuto generaci motivuje a inspiruje. Zde je pět tipů, které vám pomohou.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uveřejnil web INC.com.

Buďte autentičtí a komunikujte transparentně

Generace Z vyžaduje autentické a otevřené jednání. Tito mladí zaměstnanci snadno poznají, kdy manažer něco přikrášluje nebo nesděluje úplnou pravdu. Buďte upřímní ohledně očekávání, výzev i možností rozvoje. Transparentnost vytváří důvěru, která je pro tuto generaci klíčová.

Poskytujte pravidelnou a konkrétní zpětnou vazbu

Zástupci Generace Z očekávají častou, konkrétní a konstruktivní zpětnou vazbu. Chtějí vědět, co dělají dobře, i to, v čem se mohou zlepšit. Veďte s nimi proto neustálou, soustavnou komunikaci - ať už formou krátkých týdenních meetingů nebo neformálních rozhovorů. Oceňte jejich úsilí, ale buďte také připraveni nabídnout praktické rady, jak se posunout dál.

Využívejte technologie efektivně

Digitální technologie jsou součástí životů zástupců Generace Z od jejich útlého věku. Mladí lidé proto očekávají, že pracovní prostředí jim nabídne pokročilé technologie a že budou moct využít své znalosti digitálních technologií i v práci. Implementujte proto moderní nástroje pro spolupráci a komunikaci, které umožní rychlou a flexibilní práci. Zároveň dejte Generaci Z prostor, aby přispěli svými návrhy na zlepšení procesů pomocí technologií – mladí pracovníci mohou totiž přinést nové pohledy, které zefektivní týmovou práci.

Podporujte rozvoj a samostatnou práci

Zaměstnanci z Generace Z mají silnou touhu po osobním a profesionálním růstu. Manažer by proto měl podporovat jejich rozvoj. Měl by jim umožnit nejen se účastnit školení, ale získávat nové dovednosti i přirozeně během práce. Rozšiřujte postupně pravomoci podřízených z Generace Z, dávejte jim na starosti čím dál větší projekty a buďte tak trochu jejich parťákem v kariéře.

Nabídněte smysluplnou práci a rovnováhu

Generace Z si cení práce, která má smysl. Zaměstnanci z této generace chtějí vědět, že svou prací pomáhají nejenom firmě, ale i společnosti jako celku. Sdílejte s nimi proto širší vizi vaší společnosti a ukazujte jim, jak jejich práce přispívá k větším cílům. Zároveň nezapomínejte na důležitost rovnováhy mezi pracovním a osobním životem. Nabídněte zástupcům Generace Z flexibilní pracovní podmínky, které jim umožní skloubit práci s osobními zájmy a potřebami.



-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com