Tento seznam vychází ze článku na blogu Briana Tracyho.
Nastavte konkrétní cíle
Některé cíle nefungují čistě kvůli tomu, že jsou příliš vágní. I když máte určitou obecnou vizi a ta nemusí být vždy specificky definovaná, cíle, kterých chcete dosáhnout, musí být vždy popsány zcela konkrétně a jasně tak, aby bylo zcela zřejmé, jestli se jich podařilo docílit nebo ne.
Určete, jak budete dosažení cíle měřit a jak se dají cíle kvantifikovat
Důležitou charakteristikou úspěšně nastavených cílů je jejich měřitelnost. Nastavte parametry, podle kterých se bude dosažení cílů měřit. Použijte konkrétní čísla, procenta, statistiky a jiné kvantifikátory, podle kterých se můžete vy i členové vašeho týmu řídit a které jasně řeknou, jestli bylo cílů dosaženo nebo ne.
Nastavte reálné, dosažitelné cíle
I když se může zdát, že čím vyšší metu nastavíte, tím většího úspěchu ve výsledku dosáhnete, tak pravda je taková, že pokud nastavíte cíle, které jsou nedosažitelné, pracovníci si to brzy uvědomí a ztratí motivaci na dosažení těchto cílů pracovat. Nastavte cíle, které sice představují určitou výzvu, ale které nejsou nedosažitelné.
Definujte takové cíle, jejichž dosažení mohou členové týmu skutečně ovlivnit
Chybou by bylo nastavit parametry úspěchu, jejichž dosažení ale daní pracovníci nemohou nijak ovlivnit. Pokud definujete cíle, které jsou za hranicí dosahu pracovníků (například cíle týkající se nejen daného oddělení, ale firmy jako celku) nebo na jejichž dosažení se podílí příliš mnoho zástupců třetích stran, nebudou mít členové vašeho týmu tu správnou motivaci.
Definujte časový rámec celého plánu
Každý plán musí mít i časový rámec. To platí i pro cíle, které nastavujete pro váš tým. Sestavte časový harmonogram, určete, dokdy mají být jednotlivé kroky hotové, a poté průběžně monitorujte situaci, abyste vždy byli v obraze a věděli, jak si jako tým vedete.
-mm-