Ohled na názor pracovníků
Základním nástrojem při získávání spokojených pracovníků je ochota naslouchat jejich názorům. Zjišťujte, co si zaměstnanci myslí, nebojte se interakce s nimi a skutečně při svém strategickém rozhodování berte v potaz názory řadových členů vašeho týmu.
Ocenění kvalitní práce
Jak uvádí Business2Community, zaměstnanci především chtějí, aby byla jejich kvalitní práce oceněna. Často se stává, že za jejich práci je chválen jejich nadřízený, a chvála se tak často nedostane až k těm lidem, kteří se na úspěšném projektu skutečně podíleli. Buďte spravedliví, nepřisuzujte si úspěchy svých podřízených a veřejně oceňujte práci skutečně relevantních lidí.
Práce z domova a flexibilní pracovní doba
Nepříliš finančně náročným benefitem, který ale zaměstnanci nesmírně oceňují, je flexibilní nastavení pracovní doby a možnost práce z domova. Nastavte parametry tak, aby se zaměstnanci nemuseli při využívání těchto benefitů doprošovat svých manažerů a neměli tak z benefitu více stresů, než užitku.
Transparentní systém odmeňování
Odměny by měly pracovníky motivovat k lepším výkonům a ne je frustrovat. Buďte tedy naprosto transparentní co se týče odměňování a nenechte, aby si pracovníci navzájem něco záviděli nebo aby u nich narůstala frustrace a nespokojenost.
Zapojení členů týmu do rozhodování
Rozhodovací procesy ve vaší firmě by se měly dít za účasti řadových členů týmu. A to především ve chvíli, kdy se dané rozhodnutí bezprostředně týká jednotlivých pracovníků. Není totiž nic více frustrujícího, než když se o vás dělají rozhodnutí, která nemůžete nijak ovlivnit.
-mm-