Rozdáváte rady, i když to po vás nikdo nechce
Podle serveru People Management je klasickým znakem mikro-managementu dávání rad i v případech, kdy žádná rada nebyla ze strany pracovníka vyžádána a kdy ani není potřeba. I když jsou vaše rady možná dobře míněné, zamyslete se, jestli jsou v dané situaci skutečně potřeba a jestli by nebylo lepší nechat zaměstnance pracovat samostatně.
Zasahujete do agendy, která pod vás nespadá
Možná se vám zdá, že vaše připomínky a snahy o výpomoc u kolegů, jejichž agenda pod vás oficiálně nespadá, jsou z jejich strany vítané. Fakt je ale ten, že každý pracovník má vymezené pole působnosti, a pokud nesouhlasíte s tím, jak někdo svoji práci odvádí a jaké k tomu užívá postupy, musíte danou věc řešit systematicky a s vedoucím pracovníkem oddělení, pod které dotyčný zaměstnanec spadá.
Snažíte se všechny problémy řešit hned v zárodku
Typický mikro-manažer chce mít vše tak pod kontrolou, že detekuje jakýkoliv problém a ihned ho začíná řešit, i když se o žádnou závažnou záležitost nejedná. Dobrý vedoucí musí umět nechat svým podřízeným prostor i určité menší problémy řešit samostatně.
Chcete, aby se vám vaši podřízení co nejvíce podobali
Myslíte si, že umíte práci odvést nejlépe? Nedělá vám dobře, když musíte delegovat práci a výsledek je (logicky) v něčem rozdílný od toho, jak byste si ho přesně představovali vy? Toto je časté jádro problému při mikro-managementu a vy jakožto vedoucí se musíte umět naučit respektovat fakt, že každý pracuje jinak, každý má nakonec trochu jiné výsledky a ne vždy může být všechno přesně podle vás.
Podřízení se vám přestávají svěřovat s tím, co dělají
Důsledkem a ukazatelem mikro-managementu může být i to, že se vám zaměstnanci přestávají svěřovat s tím, co dělají. Při popisu své činnosti a stavu aktuálních projektů nezabíhají do podrobností, protože vědí, že hrozí, že se do jejich práce začnete přehnaně vkládat a řešit každou drobnost.
-mm-