Manažer, který chce udělat dobrý dojem hned od prvního dne ve své funkci, by měl začít vlastní iniciativou. Měl by se sám představit kolegům a sejít se se členy svého týmu i se svým přímým nadřízeným. Znamená to ukázat proaktivitu a skutečný zájem o novou práci. Velmi důležité je také hned od začátku zjistit co možná nejvíce informací o firmě a příslušné manažerské roli, jejích cílech a odpovědnostech. Další rady pro začínající manažery shrnul server changeboard.com.
Učte se od svého týmu
Sejděte se se všemi jeho členy a učte se od nich více o nich samotných i firmě. Vyzvěte je, aby přicházeli s nápady na zlepšení.
Stanovte jasné cíle
Vymezte cíle pro sebe a svůj tým. Komunikujte o nich a ujistěte se, že jim vaši lidé rozumějí a chtějí se na nich podílet.
Nebojte se změn
Nebojte se využít své zkušenosti a dovednosti, díky nimž jste byli pro svou roli vybráni, ke změnám.
Komunikujte s ohledem na druhé
Kritiku sdělujte vždy v soukromí, chválu veřejně.
Nepřivlastňujte si práci týmu
Budete-li sklízet chválu sami, přijdete o motivaci svých lidí.
Nezapojujte se do pomluv
Zachovejte profesionalitu a nenechte se vtáhnout do jakéhokoli politikaření.
Zachovejte respekt
Chovejte se s respektem ke všem bez ohledu na jejich postavení ve firemní hierarchii.
Buďte pozitivní
Inspirujte ostatní svým kladným přístupem.
-kk-