Průměrným manažerům se stává, udělají z jednoho člena svého týmu hvězdu, které věnují nejvíc pozornosti a uznání, zatímco ostatní zůstávají v jeho stínu. To se samozřejmě brzy negativně odrazí na morálce týmu. Skutečně dobří manažeři proto řídí individuální cíle všech jednotlivých členů týmu tak, aby zároveň podporovaly týmové cíle. Neodměňují jen na základě individuálních, ale především týmových výsledků. Motivují nejlepší hráče k tomu, aby využívali svých jedinečných talentů ke zvyšování laťky společného úspěchu.
A čím dalším se liší výjimeční manažeři od průměrných? Geoffrey James ze serveru Inc.com vidí hlavní rozdíly v následujících vlastnostech.
Umějí se zbavit nevýkonných lidí
Pečlivě sledují výkonnost zaměstnanců a poskytují zpětnou vazbu a koučink těm, kteří zaostávají. Jakmile však zjistí, že někdo není schopen plnit své povinnosti, přesunou jej jinam nebo se s ním rozloučí.
Nabízejí svým lidem podporu, ale neobtěžují
Vědí, že musejí své lidi především nechat, aby dělali svou práci. Teprve, když vidí skutečnou potřebu nebo jsou přímo požádáni, nabízejí podporu například v podobě koučinku.
Zaměstnanci jsou pro ně na prvním místě
Zatímco průměrní manažeři upřednostňují zákazníky, investory, další manažery nebo i svou vlastní kariéru, výjimeční manažeři vědí, že hodnoty pro všechny tyto lidi vytvářejí zaměstnanci.
Soustředí se na řízení lidí, nikoli počítání čísel
Vědí, že musejí v první řadě řídit činnost svých lidí a teprve pak mohou počítat čísla, která z toho vyplynou.
Více se ptají, než odpovídají
Sázejí na otázky, které donutí zaměstnance samostatně uvažovat a diskutovat o různých možnostech, jak dosáhnout úspěchu.
-kk-