Výhodou aplikace Workplace by Facebook je její vzhled a ovládání, které je v podstatě totožné s Facebookem pro běžné uživatele. Ten má 1,7 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, a je tudíž velice známý.
Zájemci si mohou novou aplikaci vyzkoušet po dobu tří měsíců zdarma. Stáhnout si jí mohou na webu Facebooku nebo v obchodech s mobilními aplikacemi Google Play a App Store.
Po skončení zkušební doby bude aplikace zpoplatněna částkou 3 dolary měsíčně za každého uživatele ve skupině do tisíce aktivních uživatelů. Týmy s jedním až deseti tisíci aktivními uživateli budou platit 2 dolary za uživatele. Týmy nad deset tisíc aktivních uživatelů zaplatí jeden dolar za uživatele.
Podle serveru americké ekonomické televizní stanice CNBC je velkou výhodou služeb pro týmovou komunikaci také přehlednější vzhled komunikace ve srovnání s e-mailem. Pro firmy, které bojují s e-mailem a hledají efektivnější možnost interní komunikace, může proto aplikace Workplace by Facebook být snadnou a levnou alternativou.
Aplikaci již aktivně používá více než tisícovka firem, které se postupně zapojovaly do pilotního provozu v uplynulých dvou letech.
Patří sem nadnárodní korporace jako Starbucks nebo Danone, mezinárodní neziskové organizace jako Oxfam nebo lokální společnosti jako indická banka Yes Bank.
Z hlediska jednotlivých zemí se Workplace by Facebook nejvíce používá v Indii, Spojených státech, Norsku, Velké Británii a Francii.
Ve spolupráci s firmami již Workplace by Facebook zavedl několik nových funkcionalit, jako je například možnost zakládání skupin tvořených členy z více firem, jednoduchá možnost natáčet videa a sdílet je s ostatními členy, audio a videohovory nebo přehled nejdiskutovanějších příspěvků.
„Pokud se však Workplace by Facebook chce stát skutečně výdělečnou službou, bude muset přidat integrace do databází CRM a archivů finančních dat a dalších firemních dokumentů,“ uzavírá analytik CNBC Ari Levy.
Facebook bude také potřebovat větší prodejní a podpůrné týmy, jejichž vybudování může trvat dlouhé roky.
-kk-
fotografie: http://newsroom.fb.com
Zdroj: CNBC - web americké televizní stanice zaměřené na ekonomické zprávy