Probíhá brainstorming ve vaší společnosti tak, že manažer svolá tým do zasedací místnosti, společně přijdete na různé nápady a nakonec vyberete ten nejslibnější? Tento postup je typický zejména pro malé firmy a bohužel nefunguje, protože připravuje váš tým o kreativitu. Jak tedy správně vést brainstorming?
1. Začněte individuálně
Požádejte členy svého týmu, aby si předem připravili své nápady. Zmapujete tak širší rozsah myšlenek.
2. Dejte nápady dohromady
Požádejte každého člena týmu zvlášť, aby vám odevzdal své nápady. Ty pak sjednoťte do jednoho souboru a rozešlete pomocí e-mailu nebo sdílejte na společné stránce.
3. Individuálně vyhodnoťte nápady
Požádejte členy svého týmu, aby si prošli návrhy ostatních a zvážili výhody a nevýhody jednotlivých řešení.
4. Teprve pak se sejděte v zasedačce
Dejte všem účastníkům možnost, aby se vyjádřili k nápadům, které považují za nejlepší. Jelikož už všichni předem vědí, co bylo navrhováno, dočkáte se mnohem produktivnější diskuse. Tým pak také s větší pravděpodobností podpoří vybrané řešení.
-kk-