Americké statistiky ukazují, že stále více manažerů se během dovolené nedokáže oprostit od práce. Řada z nich je o dovolené běžně k dispozici své kanceláři pro řešení každodenních záležitostí, o práci neustále přemýšlí a pravidelně kontroluje e-mail. Čím výše je přitom manažer postaven, tím větší má k takovému jednání tendenci.
Nejčastějším důvodem je pocit manažera, že o některých věcech musí vědět pravidelně. Svou roli hraje i obava z nahromaděných úkolů po skončení dovolené. Odborníci manažery varují, že o dovolené by si měli odpočinout nejen od kanceláře, ale od své práce jako takové, aby mohli obnovit svou energii. Doporučují proto trávit dovolenou co nejdále od práce, aby byl kontakt s kanceláří co nejsložitější a nejlépe nemožný. Ideální je opustit zemi, nebrat si mobilní telefon a nepřibližovat se k počítačům.
Někteří manažeři zůstávají v kontaktu s kanceláří i o dovolené také z toho důvodu, že se potřebují ujišťovat o vlastní důležitosti. Výchova a důvěra lidí kolem v tom smyslu, že budou správně rozhodovat i bez šéfa, je totiž mnohem obtížnější než kontrola na dálku. I když se ale po dobu dovolené nakupí mnoho práce, manažeři by neměli zapomínat, co je smyslem dovolené – opustit práci a odpočívat.
-kk-