Pokud jsou pesimisté vaši zákazníci, nenavazujte s nimi příliš hluboký vztah. Buďte profesionální, vystupujte srdečně a mile, ale udržte si odstup. Když negativní náladu šíří váš kolega, nesetkávejte se v ním v kancelářské kuchyňce a ani ho nezvěte na porady, na kterých jeho přítomnost není nezbytná. Také nečtěte všechny ty hloupé komentáře na zpravodajských webech a na webech o politice, protože tam negativita přímo kvete.
2. Nepokoušejte se je léčit vlastním optimismem
Když se setkáte s pesimistou, neukazujte svůj optimistický postoj ani dobrou náladu příliš okatě. Jeho pesimismus to neoslabí a náladu mu to nezlepší. Naopak, následek bude přesně opačný. Bude se cítit tak, že musí být ještě víc negativní, aby vykompenzoval všechny ty vaše úsměvy a zářící oči. Pesimisté cílí svou nenávist a neštěstí na lidi, kteří jsou očividně šťastní až přes míru. Pokud tomu nevěříte, zkuste si vygooglovat spojení „nenávidím optimisty” a projděte si několik odkazů.
3. Vyslovte souhlas s jejich stížností, vzápětí ji oslabte parafrázováním
Okamžitě souhlaste s každou negativní poznámkou, kterou „váš“ pesimista udělá. A jako součást tohoto vašeho souhlasu přeformulujte to, co právě řekl tak, že použijete méně negativní slova. Pokud v tomto vytrváte, vaše vždy o něco méně negativní zpětná vazba může dokonce, po dostatečně dlouhé době, oslabit negativitu tohoto pesimisty.
4. Po kontaktu s pesimistou si vyčistěte hlavu
Kontakt s pesimistou z vás vysává energii. Proto byste si po něm měli udělat krátkou přestávku, aby se vaše emoční baterie mohly dobít. Můžete třeba navštívit nějakého kolegu, který je také optimista, a krátce si s ním popovídat. Když toto není možné, poslechněte si nějakou hudbu nebo se jděte projít. Potřebujete udělat mentální přestávku – jinak na vás zůstane negativita přilepená.