Každému manažerovi se může stát, že kvůli strategické práci či trávení většiny času s důležitými klienty nebude vědět, co přesně se děje v jeho týmu. Najednou si začne všímat, že všechno nejde tak, jak by mělo, a někteří zaměstnanci doslova bojují se svými úkoly. Pak je třeba začít co nejdříve jednat. Chcete-li zjistit důležité informace, promluvte s těmito zaměstnanci individuálně a položte jim tři následující otázky.
„V čem si myslíte, že spočívá vaše role?“
Díky této otázce snadno zjistíte, zda dotyčný zaměstnanec správně rozumí své roli. Možná se dozvíte, že se vaše představy diametrálně liší. Pokud to zjistíte u více zaměstnanců, měli byste to dát do pořádku co nejdříve.
„Čemu věnujete svůj čas?“
Díky této otázce uvidíte, zda se vaši lidé soustředí na ty správné úkoly, zda tráví svou týdenní pracovní dobu tak, jak od nich očekáváte. Pokud tomu tak není, máte ideální příležitost zasáhnout a směřovat svůj tým tím správným směrem.
„Jak vykonáváte svou práci?“
Popovídejte si o konkrétních příkladech pracovních postupů a používaných nástrojů a zaměřte se na to, jak je můžete zefektivnit.
Vaším cílem je odhalovat problémy, abyste mohli přijít s řešeními.
-kk-