Chcete vyhrát v diskusi? Naučte se mlčet

Ilustrační snímek

Máte nadšení pro svou práci? To je samozřejmě skvělé, na druhou stranu to však s sebou může nést i přílišné projevy emocí. Typickým příkladem je snaha být slyšet ve chvílích, kdy byste naopak měli raději mlčet a poslouchat druhé. Místo toho se pouštíte do hádek, které kvůli přílišnému tlačení na pilu zkrátka nemůžete vyhrát. Jak si tedy počínat, abyste dokázali lépe prosadit své názory? Sporům se nevyhýbejte, pouze si připomínejte, že musíte lépe zvládat držet jazyk za zuby. Pomoci vám mohou následující rady serveru Entrepreneur.com.

Neberte to osobně

Při vyjednávání nebo pracovním sporu nejde o vás, ale o hledání různých možností řešení určité situace. Nerozhodujte se ve chvílích, kdy jste ovládáni zjitřenými emocemi.

Raději zatelefonujte

Rozdílné názory v pracovních vztazích řešte nejraději osobně nebo alespoň po telefonu. E-mail není vhodný komunikační kanál, protože způsobuje nedorozumění a navíc nechrání soukromí.

Nechtějte mít poslední slovo

Říkat něco zbytečně jen proto, abyste měli poslední slovo, se vám vymstí. Určitě to znáte ze soukromého života.

Připomínejte si, že méně je často více

Na většinu otázek lze odpovědět rychle a jednoduše. Lidé, s nimiž pracujete, ocení, když budete mluvit stručně. Navíc to od vás budou považovat za slušné jednání.

Některé názory si nechte pro sebe

Než vyjádříte nějaký svůj názor, zvažte, zda tím někoho nepoškodíte – včetně sebe a firmy. Chce to více diplomacie.

Nebojte se ticha

Při vyjednávání někdy nastane nepříjemné ticho. Vy se však držte zásady nepromlouvat jako první. Co jste chtěli říci, jste už řekli. Nyní si věřte a počkejte na odpověď. Ten, kdo začíná mluvit jako první, většinou prohraje.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com