Chcete se stát manažerem? Pak byste měli zapracovat na těchto vlastnostech a dovednostech

Mnoho lidí sní o tom, že se stanou manažery. Pokud i vy patříte mezi aspirující lídry, měli byste vědět, že prerekvizitou k manažerské pozici jsou určité vlastnosti a dovednosti, bez kterých se na manažerské pozici zkrátka neobejdete. A bez kterých vás vedení firmy do manažerské pozice ani nebude zvažovat. Zde je několik vlastností a dovedností, na kterých byste coby aspirující (nebo již praktikující) manažer měli určitě zapracovat.

Ilustrační snímek

Tento text vychází z článku na webu Psychology Today.

Organizování času

Neboli time management. Bez dovednosti organizovat si svůj čas a dobře umět plánovat aktivity svého týmu se žádný manažer rozhodně neobejde. Nemůžete čekat, že vám někdo svěří vedení týmu, když si sami nejste schopni efektivně zorganizovat svůj čas.

Schopnost a hlavně ochota se pořád učit

Vedení lidí vyžaduje ochotu se neustále vzdělávat a učit se nové věci. Očekávání podřízených a pracovníků se mění, stejně tak se vyvíjí obor, ve kterém váš tým působí, a manažer týmu proto nemůže stagnovat a odmítat učit se nové věci.

Komunikační dovednosti

Uvádí se, že 90% práce manažera sestává z komunikace. Není proto divu, že ten, kdo neumí s ostatními komunikovat, kdo není dostatečně asertivní nebo je naopak příliš agresivní a striktní, nemůže být dobrým manažerem.

Empatie

Manažer se musí umět vcítit do svých podřízených. Musí dát ego částečně stranou a smířit se s tím, že ne všichni smýšlí a pracují jako on a že to je zcela v pořádku.

Trpělivost

S empatií se úzce pojí i trpělivost. Manažer musí své podřízené spoustu věcí učit. Musí je také umět tolerovat a respektovat jejich odlišnosti. Pokud nemá manažer trpělivost, je neklidný a dělá mu problém se s podřízenými takříkajíc „zahazovat“, nikdy nebude na manažerské funkci dobře fungovat.

Psychická odolnost

Poslední, ale neméně důležitou vlastností je psychická odolnost. Manažer je někdo, kdo musí udržet chladnou hlavu i ve vyhrocených a kritických situacích. Musí umět žonglovat se spoustou úkolů a nesmí se zhroutit ze zodpovědnosti, kterou jako vedoucí týmu má.

 

-mm-

Zdroj: Psychology Today - americký portál a komunita odborníků z oblasti psychologie
Zobrazit přehled článků ze zdroje Psychology Today