Komunikační dovednosti
Jak uvádí blog Briana Tracyho, základem je umění komunikovat. Komunikovat totiž manažer musí pořád. A pokud mu to nejde a neumí komunikovat efektivně, je to zcela zásadní překážka.
Nadšení pro společnou vizi
Manažer musí umět pro společnou vizi nadchnout nejen ostatní, ale především i sebe. Pokud sám svým vizím nevěří a není do nich nadšený, jen těžko to může očekávat od svých podřízených.
Zdravé sebevědomí
I sebelepší komunikační dovednosti nejsou příliš k ničemu, pokud nemá manažer dostatečné, ale zdravé sebevědomí.
Organizovanost
Pokud chce manažer organizovat práci svého týmu, musí začít u sebe. Týmový lídr tedy musí být organizovaný člověk, který má ve věcech pořádek a umí v procesech vypracovat spolehlivý systém.
Pozitivní náhled na svět
Nikdo nechce mít za manažera morouse. Manažer musí naopak svým podřízeným dodávat kuráž a dobrou náladu i v krizových časech. Vypěstujte si pozitivní náhled na svět a vždy se soustřeďte na příležitosti, ne problémy.
Nebát se změn
Manažer musí být flexibilní. Aby jeho tým prosperoval, musí přijmout fakt, že žijeme v rychlé době, která přináší neustálé změny. A těchto změn se nesmí manažer bát. Naopak, musí je vidět jako příležitost pro sebe i svůj tým.
-mm-