Nedělejte hloupé chyby

Ilustrační snímek

I zkušení a dobře vyškolení manažeři mohou dělat hloupé chyby při řízení svých týmů. Od hloupých manažerů se však liší tím, že dokáží své chyby vnímat a napravovat je. K jakým hloupým chybám dochází nejčastěji a jak se z nich poučit?

1. Automaticky předpokládáte, že vám lidé věnují pozornost

To, že vaši posluchači mlčí, když mluvíte, ještě neznamená, že vás vnímají. Pokládejte proto otázky a žádejte jednotlivé členy týmu, aby shrnuli, na čem jste se dohodli.

2. Necháváte svůj tým, aby si poradil sám

Stanovit cíle a požadovat jejich splnění nestačí. Měli byste se svých lidí ptát, jak jim můžete pomoci.

3. Schováváte se za e-mail

Zamyslete se, zda řešení složitých situací tváří v tvář nedá vašim lidem lepší příklad. Na obtížná jednání se připravujte a řešte je se zúčastněnými lidmi osobně.

4. Sázíte na strach jako motivační faktor

Držte se pravidla neříkat vašim podřízeným nic, co byste neřekli své ženě. Nekřičte a vědomě se snažte podávat i negativní zprávy z jejich lepší stránky.

5. Spoléháte na to, co vám vaši lidé řeknou

Raději se podívejte do zrcadla a odpovězte si na otázky jako: Víte, co očekáváte? Říkáte jasně, co očekáváte? Mohou se na vás vaši lidé spolehnout? Přebíráte odpovědnost za činy svého týmu? Odměňujete své lidi za zpětnou vazbu?

6. Jste mikromanažer

Stejně tak, jako byste netolerovali deset telefonátů denně od svých dětí, nechtějte totéž od svých podřízených. Přílišná kontrola nadřízeného vede zaměstnance ke strachu z jakéhokoli rozhodování. Veďte své lidi k samostatnosti.

7. Nenasloucháte

Podívejte se na své podřízené a odpovězte si na jednoduchou otázku: Víte, čím se v současné době zabývají? Pokud ne, buď jste se jich nezeptali, nebo jste je neposlouchali. Učte se aktivnímu naslouchání.

-kk-

Zdroj: American Management Association - portál Americké manažerské asociace (AMA)
Zobrazit přehled článků ze zdroje American Management Association