- Naučte se jednat organizovaně. Zamyslete se, kolik času věnujete denně hledání různých věcí, dokumentů, telefonních čísel apod. První čtvrthodinu v kanceláři věnujte organizaci pracovního prostoru. Postupujte podle seznamu úkolů. - Určete si nejproduktivnější dobu. Ujasněte si, zda se vám nejlépe pracuje ráno nebo odpoledne. Důležité věci můžete udělat také v době, kdy vaše děti pravidelně usínají nebo sledují televizi. - Seznam úkolů na další den sestavujte večer předem. Měli byste vědět, co budete zítra dělat a jaký bude nejdůležitější úkol. Seznam dělte na více stran s plánem nejen na další den, ale také na celý týden a měsíc. - Najděte si přes den více času. Potřebujte denně hodinu navíc? Vstaňte dříve a u prvního hrnku kávy můžete například přečíst e-maily, což je jedna z činností ubírajících pravidelně mnoho času. - Vytvořte si rozvrh a řiďte se jím. Každý den věnujte jedné pravidelné aktivitě. Ve středu můžete příklad vyřizovat internetové bankovnictví, v pátek aktualizovat webové stránky apod. - Vyvarujte se typických „požíračů času“. Nevěnujte dlouhé hodiny diskusním skupinám, televizi nebo surfování po internetu. - Pokud jde o domácí práce a úklid, rozdělte si je na jednotlivé dny. Jestliže pracujete doma, dříve než začnete s prací, nejprve ustelte postel a umyjte nádobí. - Zvládejte dvojí odpovědnost. Musíte čekat na parkovišti? Přečtěte si e-maily. Máte malé děti? Ať vám povinně předčítají při vaření. - Naučte se říkat ne. To, že si ostatní o vás myslí, že máte více času, není rozhodující. - Vyvarujte se vyrušování. Používejte telefonní záznamník. E-mail kontrolujte v předem vymezené hodiny. Pracujete-li doma, vysvětlete rodině a přátelům, že v určitou dobu nebudete k dispozici.