Mluvíte na veřejnosti? Buďte dramatičtí, ale zodpovědní

Ilustrační snímek

Poměrně často vidíme tendenci lídrů používat ústa pouze jako tupý nástroj. Stává se to nejčastěji tehdy, když se cítí být v právu nebo když chtějí získat pozornost. Když však do svého proslovu vpustíte slova odmítnutí a pohrdání, můžete narazit. Někdy je třeba ovládnout ty nejpalčivější emoce a místo poddání se jim radši dvakrát měřit, než hned řezat, tvrdí web leadershipnow.com.

Problém nastává ve chvíli, kdy si to, co říkáte směrem k určitému publiku, předem nepromyslíte. Vždy musíte očekávat legitimní nesouhlas a oponování. Proto je třeba nejen něco tvrdit a bojovat za to, ale také se snažit přesvědčit své publikum.

Dobří lídři vědí, jak působí

Musíte mít dostatek reflexe, abyste chápali, jaký vliv máte na ostatní. Nejlepší lídři se snaží propojit s ostatními lidmi a ovlivnit je. Nezaměřují se jen na své nejnadšenější podporovatele, ale chtějí oslovit každého kolem sebe.

Získejte ty, kdo nesouhlasí

Vaše rétorika může poukazovat na rozdíly. Váš konečný cíl by však měl být dojít ke smíření. Abyste byli efektivním lídrem, musíte vždy dobře vědět, co z toho, co říkáte, může být špatně pochopeno. Určitě totiž nechcete, aby vás ostatní pokládali za někoho, kdo je zaujatý a diskriminuje. Skuteční lídři toto nikdy nedopustí. Je to součástí jejich komunikačního manuálu v politice i všude jinde.

Pozornost versus zdvořilost

Když je získání pozornosti důležitější než zdvořilost, braní ohledů přestává být praktické. Nemáte vždy čas vše dokonale rozmýšlet. Mohli byste totiž promeškat šanci vyjádřit svůj názor na to, co se právě děje. Tlak na rychlou odpověď může být příliš velký, než abyste váhali. To však neznamená, že byste nemohli odpovídat uvážlivě a opatrně.

-jk-

Zdroj: Leadership Now - web věnovaný široké škále aspektů leadershipu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Leadership Now