Pohoda, klídek, spolupráce

Ilustrační snímek

Kolegy si většinou nevyberete a nadřízené už vůbec ne. Vztahy na pracovišti proto zdaleka nemusejí být stejné jako vztahy s rodinou a přáteli. Zároveň však není nutné, abyste se snažili dosáhnout blízkých přátelských vztahů. Stačí, když si dokážete udržet pohodové profesionální vztahy, které zajistí úspěšnou spolupráci.

Jediné, co k tomu potřebujete, je pochopit, že klid a pohoda v práci jsou skutečně důležité a lze jich dosáhnout několika snadnými kroky. Myslí si to alespoň světově známý lékař a spisovatel Deepak Chopra, který nedávno zveřejnil na síti LinkedIn článek na téma, jak si svým chováním vytvořit pohodové pracoviště. Následující doporučení by si možná zasloužila viset i na vašem pracovišti.

Nestresujte ostatní

Pohoda v práci začíná u vás samotných. Vyhýbejte se proto chování, které zvyšuje stres ostatních.

Sledujte, jak vaše chování ovlivňuje ostatní

Zaměřte se na negativní projevy svého chování, které je třeba odstranit. Může to být přílišný perfekcionismus, kritizování na veřejnosti, prosazování vašich názorů za každou cenu apod.

Komunikujte

Neizolujte se od ostatních. Mlčení je vždy podezřelé a vyvolává napětí. Soustřeďte se proto na pozitivní komunikaci – podporujte a povzbuzujte kolegy, naslouchejte jim. Rozvíjejte svou schopnost empatie.

Získejte si důvěru

Dodržujte, co slíbíte. Nikomu nenadržujte. Když uděláte chybu, neobviňujte druhé.

Zjišťujte potřeby ostatních

Lidé na pracovišti mají dvě základní potřeby – bezpečí a jistotu práce. Dále chtějí být spravedlivě hodnoceni a odměňováni a také vidět, že jim ostatní naslouchají. Vedle toho má každý své individuální potřeby, které se mohou lišit. Čím více o nich budete vědět, tím lépe dokážete spolupracovat.

Jděte příkladem

Snažit se změnit druhé je velmi náročné a většinou zbytečné. Chovejte se proto tak, jak chcete, aby se chovali ostatní. Dávejte jim příklad.

Pokud to nejde, odejděte

Jestliže jste skutečně přesvědčeni, že práce na vašem pracovišti pro vás není příjemná a že s vámi není jednáno spravedlivě, i když jste se to snažili změnit, změňte práci.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse