Péče o zákazníky: Udržte si nejlepší zaměstnance

V zákaznické péči a servisu je dnes hlavním tématem samoobslužnost a virtuální asistenti. Zákaznický servis a podpora však v praxi i nadále spočívají především na lidech.

Ilustrační snímek

Podle článku na webu bmmagazine.co.uk spokojenost zaměstnanců v této oblasti silně koreluje se spokojeností zákazníků.

Zlidštěte pracovní prostředí. Ano, jistě, digitalizovat je třeba, ale technologii zavádějte takovýn způsobem, aby lidskou práci doplňovala. Komplexní dotazy zákazníků totiž i nadále lépe vyřeší jiný člověk – a zákazníci se s komplikovanými dotazy stále raději obrátí na skutečného člověka. Stroje dnes ještě komplikované záležitosti nezvládají a mají problémy i s nedostatkem empatie.

Jak si tedy udržet ty nejlepší zaměstnance? Zlidštěním jejich pracovního prostředí – a to znamená následující:

  • Budování týmu: Budujte atmosféru kamarádství, podporujte týmovou spolupráci. Využijte přátelského zápolení k posílení morálky a výkonu.
  • Zmocnění: Spolehněte se na své zaměstnance, že problémy zákazníků vyřeší nejlépe sami svou vlastní cestou. Dejte jim slovo pokud jde o plánování směn a nechte je se podílet nápady na tom, jak zvýšit výkon jejich kontaktního centra.
  • Kariéra ve vlastních rukou: Podporujte své zaměstnance při řízení jejich vlastního profesního rozvoje.
  • Kultura: Podporujte kulturu, která přikládá hodnotu spokojenosti zaměstnanců. Umožňujte nalézt rovnováhu mezi pracovním a osobním životem.
  • Přizpůsobení: Při plánování směn i školení se snažte respektovat osobní potřeby zaměstnanců vždy, když je to jen trochu možné.
  • Snižte stres: Vzhledem k tomu, že v kontaktním centru bývá stresu hodně, snažte se vytvářet takové pracovní prostředí, kde nebude žádný stres, který tam být nemusí.
  • Automatizace: Rutinní úlohy by měly být přesměrovány na samoobslužné automaty. Snížíte tím stres – vaši lidé se nebudou muset zabývat úpornými rutinními požadavky.



-jk-

Zdroj: Business Matters - web předního britského časopisu pro malé a střední podniky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Matters