Konflikty mezi zaměstnanci nejsou jen jejich věc

Vzhledem k tomu, kolik času lidé denně tráví v práci se svými kolegy, přestavují tyto vztahy stěžejní součást pracovního prostředí. Zaměstnanci by se v práci měli cítit bezpečně a také vidět, že přinášejí určitou hodnotu firmě. Stačí špatný vztah mezi dvěma kolegy a nepříjemná atmosféra se dotkne všech.

Silný lídr takové situace nepřehlíží. Buduje prostředí, v němž každý může vyjádřit svůj názor, zároveň však také bude mít na paměti dobro týmu a jeho jednotlivých členů. Ve svém článku na serveru Fastcompany.com to vysvětluje autor řady bestsellerů z oblasti managementu a leadershipu Ken Blanchard. Popisuje také tři kroky, jejichž pomocí může lídr dosáhnout většího propojení mezi svými lidmi.

1. Učiňte z řízení vztahů mezi členy týmu skutečnou součástí své práce

Stanovte se to jako svou prioritu. Hledejte způsoby, jak vést své lidi k tomu, aby se navzájem lépe poznávali i mimo své pracovní role.

2. Sledujte dynamiku svého týmu

Vnímejte, co se říká a děje ve vašem týmu. Zároveň si všímejte i toho, co zůstává nevyřčeno. Věřte svému instinktu.

3. Problémy řešte co nejdříve

Většina velkých konfliktů vzniká na základě malých událostí, které se doposud přehlížely. Být mediátorem v takové situaci je velice obtížné. Řešte proto problémy mezi svými lidmi hned, jak zaznamenáte určité náznaky.

-kk-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company