Za největší nepříjemnosti na pracovišti považují vedoucí pracovníci kancelářskou politiku, hlasité vyřizování telefonátů a obrovský přísun e-mailů. Shodla se na tom alespoň dvoutisícovka amerických manažerů v nedávném průzkumu. Další nepříjemnosti podle nich zahrnují nedostatečnou průhlednost a objem komunikace, vyrušování, stále změny nebo nedostatky ve vedení a příliš časté nebo dlouhé porady.
Zdá se, že lidé jsou dnes více zaměstnaní svou kariérou než chodem firem. Z toho pramení nebezpečný nedostatek spolupráce a komunikace. Podle amerických manažerů není nic horšího než pracovat s lidmi, kteří nedokáží naslouchat. Vyšší manažeři si pak stěžují na neschopnost podřízených manažerů samostatně rozhodovat, z čehož vychází přílišný objem porad, písemných zpráv apod. Člověk by podle nich měl být schopný zariskovat a když udělá chybu, přiznat si ji a snažit se o nápravu.
Některé nepříjemnosti jsou běžnou součástí pracovního prostředí, ty nejotravnější věci jsou však bohužel i nejsložitější z hlediska kontroly. Například kancelářská politika. Manažeři by si měli uvědomit, co je v práci nejvíce obtěžuje a soustředit se na odstranění nebo minimalizaci těchto problémů.
-kk-