S poznatky a přesnými informacemi mohou vedoucí týmů podniknout kroky nezbytné pro zlepšení týmové práce. Klíčem je spoléhat se na fakta, nikoli na odhady a dojmy. Také platí, že to není o jednotlivcích, nýbrž o tom, aby se všichni semkli a šli za sdílenou vizí a cíli, říká článek na webu management-issues.com.
Jakmile víte, co je příčinou problémů, které drží váš tým dole, můžete začít pracovat na řešení. To nebývá snadné. S nejvyšší pravděpodobností budete potřebovat dobře připravený a jasně nastavený akční plán. Co vše bude potřeba?
Otevřená komunikace: Musíte jasně vysvětlit, v čem problém spočívá, aby každý pochopil, jaké výzvy je třeba vyřešit. Nepříjemné pravdy se neposlouchají snadno, ale je to nezbytné.
Vysvětlete kolegům vaše společné cíle a jak se k nim dostanete. Vysvětlete také, proč je dosažení těchto cílů důležité pro každého v týmu. Dejte týmu vizi a každému v něm inspiraci.
Zkontrolujte procesy a postupy, které vaše organizace používá. Velmi často je součástí problému právě vnitřní infrastruktura a další stávající struktury. Odstraňte veškeré procedurální překážky, které vašemu týmu znesnadňují práci.
Vytvořte taktický akční plán pro každý projekt. Všichni zaměstnanci by měli mít seznam věcí, které musí udělat.
Nezaměřujte na individuální výkon. Potřebujete hodnotit tým jako celek. Tak budete tlačit pracovníky, aby rozvíjeli ty správné synergie.
Plňte stanovené cíle a žeňte lidi k odpovědnosti. Musíte zavést proces zpětné kontroly. Pravidelně hodnoťte, jak si celý tým vede a jaké překážky zbývá odstranit.
-jk-