Brian Tracy: Šest kroků k efektivnímu delegování

„Jestliže chcete dosáhnout všeho, čeho můžete dosáhnout, a soustředit se na těch několik úkolů, které znamenají největší přínos pro vaši práci a život, musíte být výborní v delegování,“ říká, respektive píše na svém blogu americký spíkr a poradce Brian Tracy, který patří k předním světovým osobnostem v oblasti osobního a profesního rozvoje.

Obecné zásady delegování

  1. Delegujte, když někdo jiný může udělat daný úkol místo vás (abyste se mohli soustředit na nejdůležitější úkoly).

  2. Delegujte, když někdo jiný dokáže udělat daný úkol lépe než vy.

  3. Delegujte, když někdo jiný dokáže udělat daný úkol levněji než vy.

  4. Zamyslete se, zda daný úkol náhodou nelze zcela vypustit.

Šest kroků k efektivnímu delegování

1. Propojení úkolu s pracovníkem

Delegování směrem ke špatné osobě je velkou ztrátou času a peněz. Pro důležité úkoly nevybírejte někoho, kdo nemá žádné zkušenosti

2. Shoda na tom, co se má udělat

Jakmile vyberete správného člověka, proberte spolu daný úkol a shodněte se, jak má vypadat výsledek.

3. Rada, jak postupovat

Seznamte vybraného pracovníka s tím, jak byste si představovali splnění úkolu. Vysvětlete mu také, jak stejné úkoly plnily v minulosti jiní kolegové.

4. Zopakování

Požádejte vybraného pracovníka, aby vlastními slovy shrnul instrukce, které jste mu předali. Ujistíte se tak, že jste si vzájemně rozuměli.

5. Stanovení termínu

Předem stanovte termín, do kdy musí úkol být hotov. Zároveň se dohodněte na způsobech další komunikace.

6. Exception management

Kdykoli je to možné uplatňujte koncept exception managementu - dohodu, že vám bude vybraný zaměstnanec reportovat pouze v případě, že nastane určitý problém.

-kk-

Zdroj: BrianTracy.com - blog předního světového odborníka na rozvoj lidského potenciálu a osobní efektivity
Zobrazit přehled článků ze zdroje BrianTracy.com