Jestliže chceme dosáhnout rovnováhy a zjednodušení svého života, musíme začít tím, že si jako primární cíl svého života stanovíme vlastní spokojenost a poté zorganizujeme vše potřebné k tomu, jak této spokojenosti dosáhnout. Na svém blogu to vysvětluje americký spíkr a poradce Brian Tracy, který patří k předním světovým osobnostem v oblasti osobního a profesního rozvoje.
Jak najít rovnováhu
Začněte tím že si připustíte, že značnou část svého pracovního času věnujete zcela dobrovolně nepracovní nebo okrajové činnosti. Pak máte pocit, že se vám nedostává času na práci a nestíháte. Tajemství pracovního úspěchu je přitom jednoduché – když jste v práci, pracujte. Přistihnete-li se, že se věnujete něčemu jinému, okamžitě se vraťte k práci a nenechte se vyrušovat ani druhými lidmi.
Jak si zjednodušit život
Naučte se plánovat každý den a týden dopředu. Připomínejte si, že každá minuta plánování vám ušetří deset minut práce. Začněte tím, že si sepíšete denní úkoly a rozdělíte je podle důležitosti na úkoly A, B, C apod. Každý den začínejte nejdůležitějším úkolem A. Při plnění každého úkolu se na něj stoprocentně soustřeďte, než jej dokončíte. Tento pracovní návyk zvýší vaši produktivitu až o 50 %. Zároveň však myslete i na odpočinek. Dvakrát ročně si vyberte minimálně týden dovolené vkuse, kdy se nebudete vůbec věnovat své práci.
Jak si odpočinout
Spěte sedm až osm hodin denně. Nedostatek spánku znemožňuje soustředění. Výsledkem je to, že pracujeme na méně obtížných a méně důležitých úkolech, což pouze znásobuje náš stres. Zkuste chodit spát o hodinu dříve a sami uvidíte, jak výrazný vliv to může mít.
-kk-