Hranice profesionálního chování k zaměstnancům

Ilustrační snímek

V dnešní době neformálních pracovišť a firemních kultur se manažerům může stát, že překročí hranice profesionálního chování k zaměstnancům, aniž by si to uvědomili. Kde se ale ta hranice mezi profesionálním a nepřijatelným chováním nachází? Úplně přesně to říci nelze, pokud se však opakovaně dopouštíte níže uvedených projevů, už jste tuto hranici překročili.

Mluvíte o platu zaměstnanců před jejich kolegy

Výše platu zaměstnance je důvěrná informace, která není určena pro kohokoli jiného. Pokud trousíte poznámky typu: „Neplatíme vás dost.“ nebo „Platíme vás příliš.“, pouze zhoršíte vztahy mezi zaměstnanci.

Kritizujete zaměstnance před jejich kolegy

Veřejná kritika je jednou z forem šikany. I když zaměstnanec udělá chybu a zaslouží si trest, zaslouží si také, abyste to s ním řešili v soukromí.

Máte nesmyslná očekávání

Svá očekávání by musí manažer sdělovat svým lidem jasně a nabídnout pomocnou ruku, bude-li to třeba. Termíny pro dokončení projektů musí být reálné.

Sdílíte příliš osobních detailů

Zaměstnanci nejsou vaši psychoterapeuti. Nemají čas na řešení vašich osobních problémů. Stejně jako vy nechcete, aby si do práce nosili svůj osobní život, oni od vás očekávají totéž.

Děláte nevhodné poznámky

Jakákoli poznámka, v jejímž důsledku se zaměstnanci stydí, rudnou nebo cítí nepříjemně, je nevhodná. Platí to pro slovní projevy stejně jako například pro email.

V hodnocení pracovní výkonnosti zohledňujete faktory, jako je pohlaví, rasa, věk nebo náboženství

Tyto faktory nemají s výkonností nic společného a vaše jednání může být považováno za diskriminační.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com