Nejhůře jsou na tom firmy, jejíchž vedoucí neumí jednat s podřízenými. Naopak ti manažeři, kteří si dokáží vytvořit se svými podřízenými kvalitní psychologický vztah, mají větší šanci, že si získají a udrží jejich loajalitu. Zaměstnanci totiž dokáží odpustit případné snižování stavů, špatné zacházení si však pamatují navždy.
Manažeři, kteří se musí uchýlit k propouštění, by měli postupovat co nejprofesionálněji. Profesionálním postupem se zde myslí včasné sdělení této informace zaměstnancům a snaha o pomoc těm, kterých se propouštění týká. Je třeba také mít na mysli, že talentovaní lidé se na trhu práce uplatní vždy a že jejich získání zpět do firmy je velmi těžké, ba nemožné.
Strategie udržení (retence) zaměstnanců by měly být dostatečně flexibilní, aby splňovaly požadavky různých typů lidí. Patří sem například kromě finančních odměn i možnosti postupu v kariéře a další zaměstnanecké výhody. Zdroj: Financial Times - portál předního britského deníku Financial Times Zobrazit přehled článků ze zdroje Financial Times