Pozor na zbytečné chyby v nové práci

Když člověk začíná v nové práci, snaží se dělat dobrý dojem a nic nezkazit. Po určité době se však začne cítit bezpečněji a ztrácí ostražitost. Přicházejí chyby, které mohou vysílat signály, že je neseriózní a otravný. A zdaleka se to nestává jen u úplných nováčků na trhu práce, často s tím bojují i zkušení manažeři. Na co si tedy dát pozor v nové práci?

Neříkejte ostatním, že všechno víte

Vždy poděkujte za nabízenou pomoc a teprve poté případně vysvětlete, že jste již se situací obeznámeni. Dávejte si pozor, abyste příliš často neupozorňovali na své úspěchy z minulé práce.

Nešiřte drby

Uškodit vám mohou i zdánlivě neškodné hovory o novinkách ze světa celebrit, které vedete s kolegy, aby řeč nestála. Až se váš šéf zeptá vašich kolegů, jak vám jde práce, neměl by se dozvědět, že po firmě šíříte aktuální zprávy z bulváru.

Držte se pouze práce

Zdržte se jakékoli soukromé komunikace v práci. Platí to pro telefon i Facebook.

Vyhněte se nápadným změnám vzhledu

Přijít po pár týdnech s příliš výraznou barvou vlasů nebo v oblečení, které se zcela vymyká firemním standardům, není rozumné. Firma může ztratit zájem dále do vás investovat.

Nespoléhejte jen na svou paměť

Všechny důležité věci si zapisujte. Lidé kolem vás si brzy všimnou, že si nic nepamatujete.

Nechoďte pozdě

Buďte všude minimálně o 10 minu dříve. Pozdní příchody dávají jasně najevo, že si neumíte zorganizovat čas.

Neodmítejte pozvání k posezení s kolegy

Vítejte všechny možnosti, jak se lépe seznámit. Spíše však poslouchejte, než abyste mluvili jen o sobě.

Usmívejte se

I tak malá věc jako je úsměv a pohled do očí druhým dělá hodně. Začněte každý den příjemným přivítáním.

-kk-

Zdroj: QuickBase Blog - The Fast Track - manažerský blog
Zobrazit přehled článků ze zdroje QuickBase Blog - The Fast Track