Když člověk začíná v nové práci, snaží se dělat dobrý dojem a nic nezkazit. Po určité době se však začne cítit bezpečněji a ztrácí ostražitost. Přicházejí chyby, které mohou vysílat signály, že je neseriózní a otravný. A zdaleka se to nestává jen u úplných nováčků na trhu práce, často s tím bojují i zkušení manažeři. Na co si tedy dát pozor v nové práci?
Neříkejte ostatním, že všechno víte
Vždy poděkujte za nabízenou pomoc a teprve poté případně vysvětlete, že jste již se situací obeznámeni. Dávejte si pozor, abyste příliš často neupozorňovali na své úspěchy z minulé práce.
Nešiřte drby
Uškodit vám mohou i zdánlivě neškodné hovory o novinkách ze světa celebrit, které vedete s kolegy, aby řeč nestála. Až se váš šéf zeptá vašich kolegů, jak vám jde práce, neměl by se dozvědět, že po firmě šíříte aktuální zprávy z bulváru.
Držte se pouze práce
Zdržte se jakékoli soukromé komunikace v práci. Platí to pro telefon i Facebook.
Vyhněte se nápadným změnám vzhledu
Přijít po pár týdnech s příliš výraznou barvou vlasů nebo v oblečení, které se zcela vymyká firemním standardům, není rozumné. Firma může ztratit zájem dále do vás investovat.
Nespoléhejte jen na svou paměť
Všechny důležité věci si zapisujte. Lidé kolem vás si brzy všimnou, že si nic nepamatujete.
Nechoďte pozdě
Buďte všude minimálně o 10 minu dříve. Pozdní příchody dávají jasně najevo, že si neumíte zorganizovat čas.
Neodmítejte pozvání k posezení s kolegy
Vítejte všechny možnosti, jak se lépe seznámit. Spíše však poslouchejte, než abyste mluvili jen o sobě.
Usmívejte se
I tak malá věc jako je úsměv a pohled do očí druhým dělá hodně. Začněte každý den příjemným přivítáním.
-kk-