Naslouchejte a komunikujte otevřeně
Podle Entrepreneur.com je jedním z nejdůležitějších zvyků úspěšných (a oblíbených) manažerů schopnost naslouchat. Dejte svým zaměstnancům prostor, aby mohli sdílet své názory, nápady i obavy. Naslouchání zvyšuje důvěru a ukazuje, že si vážíte názorů svých podřízených. Otevřená komunikace by měla být obousměrná – nejen že budete pozorně naslouchat, ale také sdílet své myšlenky, zpětnou vazbu a plány. Jasnost a transparentnost jsou klíčové pro budování důvěry.
Buďte spravedliví a konzistentní
Chcete být oblíbení? Pak se chovejte ke všem členům týmu stejně, bez ohledu na jejich postavení nebo osobní preference. Konzistentní chování zajišťuje, že zaměstnanci budou vědět, co od vás mohou očekávat, což pomáhá předcházet zbytečným nedorozuměním nebo frustracím. Spravedliví a předvídatelní vedoucí jsou vnímáni jako pevná opora v týmu.
Podporujte rozvoj a poskytujte uznání
Manažeři, kteří pomáhají svým zaměstnancům růst, jsou vždy oblíbenější. Nabídněte svému týmu příležitosti ke vzdělávání a profesnímu rozvoji. A nezapomínejte na uznání – i malé poděkování může mít velký dopad. Lidé chtějí vědět, že jejich vnímáte jejich úsilí a že oceňujete jejich práci. Pozitivní zpětnou vazbu poskytujte veřejně – a tu negativní v soukromí.
Zajímejte se o své podřízené i v lidské rovině
Pokud chcete být oblíbeným manažerem, musíte vidět v podřízených nejenom pracovní sílu, ale především skutečné lidské osobnosti. Zajímejte se o své podřízené, veďte s nimi neformální debaty – a uvidíte, že si s nimi brzy vybudujete silný kamarádský vztah.
-mm-