Buďte vděční za špatné zaměstnance

Váš tým fungoval skvěle a vy jste jako manažeři byli skvělí, dokud nepřišel problémový zaměstnanec. Chodí pozdě na schůzky s klienty, nedává pozor na poradách, je nepříjemný na kolegy a dává najevo, že určité úkoly jsou pod jeho úroveň, i když je objektivně spíše nezvládá. Ostatní členové týmu a někteří klienti se už začínají ozývat s otázkou, co s tím budete dělat, než se všechno ještě zhorší. Co s tím tedy budete dělat?

Ilustrační snímek

Nejjednodušší je dotyčného rovnou propustit, zkuste to však nejprve vzít jako možnost zlepšit se ve svých manažerských dovednostech. Možná to všechno není jen jeho vina. Kromě toho, že vás problémový zaměstnanec rozčiluje, přináší i řadu příležitostí, které vám bezproblémoví jedinci nikdy nenabídnou. Server Inc.com upozornil na ty následující.

Naučíte se lépe komunikovat

Díky problémovým zaměstnancům se naučíte rychle a přesně sdělovat zpětnou vazbu, která jim pomůže se zlepšit.

Dokážete přesněji formulovat, co chcete

Řada problémů vzniká kvůli tomu, že zaměstnanci neporozumějí vašim požadavkům. Proto je třeba nejen jasně formulovat, co po nich chcete, ale také se ujistit, že si dobře rozumíte.

Ujasníte si, jak má vypadat kultura vašeho týmu

Váš tým potřebuje jednotný přístup ke klientům i k sobě navzájem. Je na vás, abyste jasně ukázali, jakou kulturu chcete a co do ní nepatří.

Získáte si důvěru svého týmu i klientů

Lidé ve vašem okolí si velmi brzy všimnou, že situaci s problémovým zaměstnancem neřešíte. Chcete-li tento problém vyřešit a získat si jejich důvěru, musejí vidět, že hledáte příčiny problémů, navrhujete řešení, sledujete, zda dotyčný zaměstnanec plní, na čem jste se dohodli, a pokud ne, rozloučíte se sním.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com