Tyto tipy uveřejnil legendární kouč Brian Tracy na svém blogu.
Neustále se vzdělávejte
Jakýkoliv dobrý manažer (nebo i pracovník) se musí neustále vzdělávat. Zajímejte se o nejnovější trendy ve vašem oboru a sledujte jeho vývoj, i přestože se vám může zdát, že na to kvůli svým manažerským povinnostem vůbec nemáte čas.
Mějte jasno v tom, co se od vás očekává
Abyste mohli svůj tým dobře vést, musíte vědět, co se od vás i od vašeho týmu očekává. Jaké máte cíle, jaké máte pravomoci a jaké jsou vaše povinnosti? V tom všem musíte mít jasno.
Naučte se efektivně pracovat v týmu
Zní to bizarně, ale ne všichni manažeři jsou nutně dobrými týmovými hráči. Dlouhodobě úspěšný manažer si uvědomuje, že úspěch je v drtivé většině kolektivní práce, a je proto skvělým týmovým hráčem a dává svým podřízeným prostor pro vlastní iniciativu.
Převezměte za sebe i svůj tým odpovědnost
Nesnažte se při neúspěchu na něco vymlouvat. Převezměte plnou odpovědnost za svůj tým i za svoji vlastní práci.
Pilujte měkké manažerské dovednosti
Sebelepší technické dovednosti a znalosti vám nepomůžou, pokud pokulháváte v těch měkkých. Zapracujte na měkkých manažerských dovednostech, jako je schopnost komunikace, a můžete tak velmi rychle učinit velký posun.
Udržujte si pozitivní přístup
Dobrý manažer vždy vidí příležitosti tam, kde ostatní vidí překážky a problémy. A je právě úkolem manažera udržovat si pozitivní přístup za každých okolností a motivovat svůj tým i v době největší krize.
Naučte se oddělovat pracovní a osobní život
V neposlední řadě je nutné naučit se takříkajíc vypínat práci. Nalezněte harmonii mezi prací a osobním životem a tyto dva světy oddělujte. Jinak se vám může stát, že brzy vyhoříte.
-mm