To, že pracujete od rána do večera, ještě neznamená, že pracujete produktivně. Pokud si myslíte, že dokážete dělat deset věcí najednou, zkuste se zamyslet ještě jednou. Většinou totiž pouze lžete sami sobě. Pokud se chcete přesvědčit, zda je to i váš případ a dozvědět se, co s tím dělat, přečtěte si následující doporučení, které původně publikoval server thedailymuse.com.
Pracuji celý den, tak musím být produktivní
Zkuste si vzít tužku a papír a poctivě si zapsat, co všechno během pracovního dne děláte. Možná budete hodně překvapeni. Každopádně získáte okamžitý přehled o tom, co byste měli přestat dělat. Další možnost je zapisovat si kromě restů také dokončené úkoly, abyste viděli poměr mezi tím, co dokončíte a co odsouváte.
Umím dělat více věcí najednou
Kolikrát jste již slyšeli, že multitasking je neefektivní? Tak už tomu končeně uvěřte. Zhluboka se nadechněte a zkuste se chvíli věnovat pouze jedné jediné věci. Brzy uvidíte, že hlubší soustředění na jeden úkol znamená méně chyb a více výsledků.
Nepotřebuji rozvrh úkolů
Jistě sami dobře víte, že jen v hlavě se všechno udržet nedá. Zvláště pokud jste ve stresu, zapomenete i na ten nejlepší rozvrh, který jste si v duchu připravili. Proto je důležité plánovat jednotlivé fáze pracovního dne. Nemusíte mít napsáno, co konkrétně budete dělat každou minutu. Měli byste však mít rozvrženo, jakému typu aktivit se budete věnovat v konkrétní části dne.
Ráno je moudřejší večera
Pokud tuto větu používáte hodně často, pravděpodobně jste již chyceni v nebezpečné pasti odkládání svých povinností. Možná opravdu věříte, že určitý úkol dokončíte zítra nebo pozítří, praxe však často ukazuje opak. Potom není jiné cesty, než hledat více osobní odpovědnosti. Požádejte například o pomoc kolegy, kteří vás donutí dodržovat termíny.
-kk-