Zvyšujete nebo snižujete motivaci lidí?

Ilustrační snímek

Pokud se snažíte zvýšit motivaci podřízených, dejte pozor, abyste nedocílili pravého opaku. Někdy totiž dobře míněná pobídka může motivaci týmu zcela zničit.

Používání motivace k řešení nesprávného problému

Klasický případ – tržby klesají, protože produkt zastarává. Nesprávné řešení: Zvýšíme odměnu za vyšší objem prodeje. Zaměstnanci ten paradox vidí a nechápu, proč se raději nezaměříte na modernizaci produktu. Ti dobří vás dříve či později opustí.

Program na motivaci úzké skupiny zaměstnanců

Pokud 95 % vašich lidí pracuje dobře a vy vytvoříte program na motivaci zbylých pěti procent, pravděpodobně naštvete všech 100 % zaměstnanců.

Bonusový program, jehož dosažení vyžaduje pochybné praktiky

Můžete třeba požadovat po lékařích v nemocnici, aby za určitý čas prohlédli více pacientů. Výsledkem je obvykle dočasný růst produktivity, ale následný pokles kvality – což nejen v případě lidského zdraví může mít vážné následky. Dobří zaměstnanci vidí, že bonusy jsou absurdní a v lepším případě na ně vůbec nereaguji.

-th-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com