Nejste příliš měkký šéf?

Ilustrační snímek

Být dobrý šéf a zároveň přítel je velmi obtížné. Každý manažer by si proto měl uvědomovat, jak tenká hranice je mezi přátelským a příliš měkkým přístupem k podřízeným. Jakmile totiž šéf ztrácí objektivitu, podřízení začínají ztrácet respekt. Jak poznáte, zda nejste ve snaze být přátelští příliš měkcí a měli byste s tím něco dělat? Varovné signály shrnul server cbsnews.com.

1. Pravidelně nedodržujete termíny

Pokud se dozvídáte o tom, že určitý úkol nemusí být splněn včas, jako poslední, měli byste být tvrdší. Totéž platí pro případy, kdy vaši lidé ruší nebo přesouvají porady s vámi bez vážného důvodu.

2. Jste terčem vtipů svých podřízených

Šéf by neměl být pravidelným objektem výsměchu svých lidí. Nejde o občasnou legraci, ale o dlouhodobou ztrátu respektu.

3. Podřízení vás ignorují

Pokud někoho kritizujete, měl by na to reagovat. Jestliže vaši lidé nereagují a nechávají vaši kritiku bez povšimnutí, nemáte respekt. Možná se sami pozorujete, jak nechcete předávat zpětnou vazbu, protože to považujete za zbytečné.

4. Sdílíte příliš informací

Pokud trávíte půl dne vysvětlováním svých rozhodnutí, ztrácíte čas. Jakmile začnete cítit potřebu vysvětlovat svým lidem každý postupný krok svého rozhodování, začne zároveň klesat i vaše autorita.

5. Vždy se dělíte o úspěchy

Být týmovým hráčem je důležité, stejně důležité je však také umět přijmout vlastní zásluhy. Vaši lidé potřebují vědět, že jste to vy, kdo je vede k úspěchu.

6. Podřízení se k vám chovají jako ke kamarádovi

Být k někomu přátelský není totéž, jako být něčí přítel. Zvláště obezřetní na zachování profesionality byste měli být v případech jako jsou neočekávané návštěvy ve vaší kanceláři, prodlužování přestávek na oběd, předčasné odchody, vyjadřování nežádoucích názorů na manažerská témata, klábosení na pracovišti a další podoby vyrušování od práce.

-kk-

Zdroj: CBS MoneyWatch - server americké mediální skupiny CBS věnovaný managementu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CBS MoneyWatch