Jste profesionální spíkr? I kdyby ne, stejně je důležité mít silný závěr

Ilustrační snímek

Možná chcete, aby se přihlásili do programu. Nebo chcete, aby uskutečnili nějaký obchod či poskytli půjčku. Možná se snažíte, aby nastaly určité organizační změny. Možná také chcete, aby přímo váš plán reorganizace měl jejich podporu. A možná hledáte podporu pro svůj nový návrh nebo plán. Nezáleží na tom, co vlastně chcete po své prezentaci vidět ostatní dělat. V každém případě to však musíte vyslovit nahlas. Řekněte také svému publiku, jak mají udělat to, co chcete, radí nám web presentationmagazine.com. Jak tedy na to?

- Buďte přímí v tom, co chcete, aby vaši posluchači začali dělat.

- Řekněte jim zcela jasně, že to mají začít dělat.

- Přesvědčte je. Dejte jim opravdu dobrý důvod pro to, aby to skutečně udělali.

Někdy, obzvláště pokud jste spíkr nebo manažer, který se snaží rozjet kariéru kouče, budete mít o něco nižší požadavky. Vždy však buďte specifičtí a řekněte zcela přesně, co chcete vidět vaše posluchače udělat. Jinak si někteří z nich vašeho požadavku nevšimnou, další mu nebudou věnovat pozornost a další na něj rovnou zapomenou.

Několik příkladů, jak to může vypadat

Publiku můžete říct, že od něj chcete například následující:

1) Ať vám při odchodu nechají svůj komentář v krabici vedle dveří. Měli by v něm popsat, jak plánují použít techniku, kterou jste jim právě prezentovali.

2) Ti, kteří nechtějí zanechat komentář, vám mohou poslat e-mail s tématem prezentace, kterou budou muset brzy přednést. Vy jim pak dáte určité tipy nebo jim doporučíte, na co se zaměřit.

3) Nyní ten dobrý důvod: Ten, kdo vám zanechá nejzajímavější nebo nejpoutavější vzkaz, popř. zašle nejzajímavější e-mail, od vás dostane zdarma koučovací půlhodinku na Skypu.

-jk-

Zdroj: Presentation Magazine - portál věnovaný prezetacím a veřejnému vystupování
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentation Magazine