Komunikace je klíč
Podle článku na LinkedIn Pulse je nutné si se zaměstnancem sednout a otevřeně si s ním o problému promluvit. Občas není jednoduché pro daného pracovníka o svých problémech mluvit, zvláště pokud se odehrávají v osobní rovině. Proto není potřeba zabíhat do detailů. Soustřeďte se jen na relevantní informace.
Jádro problému
Zjistěte, co stres spouští a v čem je jeho původní příčina. Je to něco v práci, něco v osobním životě? Něco, s čím můžete něco dělat nebo ne? Tyto informace jsou klíčové pro to, aby se dala situace úspěšně řešit.
Plán do blízké budoucnosti
Na základě definice problému a jeho příčin se domluvte s pracovníkem, jak mu můžete v danou chvíli odlehčit. Zjistěte, jaké ideální řešení by si pracovník představoval, a buďte otevření všem možnostem, které navrhne.
Odebrání části povinností
Ať už pochází zdroj stresu z pracovního prostředí nebo ze soukromí, je jisté, že pokud vidíte, že se stres u daného pracovníka projevuje i v práci, je záhodno mu trochu pracovně ulehčit. Domluvte se na tom, jestli si nechce vzít volno, případně delegujte část agendy pracovníka na někoho jiného nebo pracovníkovi práci jiným způsobem ulehčete.
Zábavná práce
Jedním ze způsobů, jak pracovníkovi práci ulehčit, je krátkodobě ho zbavit nepříjemných úkolů, které ho stresují, a umožnit mu soustředit se na úkoly, které ho více baví a které ho tolik nestresují.
Dlouhodobé řešení
Všechny body uvedené výše směřují spíše ke krátkodobému řešení akutního stresu. Vaším cílem však musí být najít i dlouhodobé, udržitelné řešení, které případně zabrání tomu, aby se podobná situace opakovala i v budoucnu. Shodněte se tedy s pracovníkem na tom, jak chcete, aby byl systém nastaven do budoucna.
-mm-