Manažerův čas je drahý aneb S čím neztrácet čas

Ilustrační snímek

Každý manažer ví, jak důležité je umět si stanovit cíle. Chce-li se dál rozvíjet, hledá si cíle, které jsou náročné a donutí jej objevovat nové příležitosti a způsoby uvažování, učit se novým dovednostem a potkávat nové lidi. To vše je správně. Na druhou stranu je však třeba neztrácet čas s cíli, které není možné splnit. Tomuto zajímavému tématu se nedávno věnoval server lifehack.org. Radí mířit vysoko, ale zapomenout na následující nereálné cíle.

1. Nesnažte se vyhovět všem

Zalíbit se každému opravdu nejde, stejně tak jako se nejde vyhnout konfliktům. Je to zcela v pořádku. Dejte si raději cíl být otevřenější k názorům druhých a naučit se řešit konflikty bez zbytečného stresu.

2. Nesnažte se vyhýbat neúspěchu

Každý dříve nebo později v něčem selže, je to nevyhnutelné. Umění není neselhat, ale poučit se.

3. Nesnažte se být perfektní

Jak říká klasik, nikdo není dokonalý. Chyby jsou nutnou součástí dosahování dobrých výsledků. Činí nás silnějšími.

4. Nesnažte se být ve všem nejlepší

Snaha být nejlepší ve všem, co děláme, většinou vede k průměrnosti. Raději se staňte skutečným odborníkem na jednu oblast. Věnujte plnou energii věcem, v nichž jste dobří.

5. Nesnažte se zvládnout vše bez pomoci

Požádat o pomoc je často velmi náročné, protože to vnímáme jako svou slabost. Pracujte na tom, abyste si dokázali přiznat realitu a nebáli se oslovit druhé, pokud něco nedokážete sami. Můžete začít u malých každodenních věcí.

-kk-

Zdroj: Lifehack - americký server zaměřený na různé aspekty zlepšování kvality života
Zobrazit přehled článků ze zdroje Lifehack