Tyto tipy přinesl Harvard Business Review.
Dbejte na své vlastní duševní zdraví
V prvé řadě je nutné jít ostatním příkladem a nebrat své vlastní duševní zdraví na lehkou váhu. Abyste mohli tým úspěšně z krize vyvést, měli byste sami být v co největší duševní pohodě. Naučte se tedy relaxovat, snažte se nepropadat zoufalství a ukažte svým podřízeným, jak se starat o své vlastní duševní zdraví.
Buďte upřímní a přiznejte své vlastní obavy
Krize je ta poslední situace, kdy by měli pracovníci slyšet lži nebo bagatelizaci. Buďte ke svým podřízeným upřímní, nic nepřikrášlujte a naopak se svěřte i se svými vlastními obavami nebo pochybami. Když vaši podřízení uvidí, že jste k nim upřímní, o to více vám budou důvěřovat a budou věřit, že jsou v dobrých rukou.
Povzbuďte tým a soustřeďte se na pozitiva
Snažte se být svému týmu morální oporou, ale nepodporujte jej v propadu do zoufalství. Naopak, snažte se na dané situaci najít nějaká pozitiva a na ty soustřeďte pozornost celého týmu. Stejně tak byste se měli zaměřovat na věci, které můžete ovlivnit, a na řešení, na kterých můžete v danou chvíli pracovat.
Nebagatelizujte obavy svých podřízených
V neposlední řadě je nutné nemávnout pouze rukou nad obavami, se kterými se vám svěřují vaši podřízení. Nebagatelizujte jejich obavy. Ty jsou často legitimní a i když vy možná situaci vidíte jinak, musíte se k pochybnostem a strachům jednotlivých členů týmu vyjádřit a pokusit se tyto obavy rozptýlit nebo alespoň zmírnit.
-mm-