Existují různé důvody, proč se v práci necítíme příliš jistě. Můžeme pochybovat o svých dovednostech a zkušenostech nebo být ve firmě noví a bojovat s obavami z neúspěchu. Můžeme také cítit strach z kolegů či ztráty zaměstnání nebo být pouze k sobě sobě příliš tvrdí. Dobrá zpráva je, že na svých vztazích s ostatními, a tím i na vlastním sebevědomí a kariérním rozvoji, můžeme pracovat. Rady odborníků přinesl server Forbes.com.
Soustřeďte se sami na sebe
Dělejte vše pro to, abyste udrželi soustředění na své úkoly bez ohledu na politikaření, fámy a další neproduktivní chování ve vaší kanceláři.
Najděte své silné stránky
Své sebevědomí zvýšíte, když si uvědomíte, v čem jste dobří a najedete cesty, jak to zakomponovat do vaší každodenní činnosti.
Najděte své slabé stránky
Uvědomte si i nedokonalosti, které vám sebevědomí snižují a omezte je na minimum. Nezabývejte se ale slabými stránkami příliš na úkor silných.
Věřte si
Pozitivní myšlení má velkou váhu. Zkoušejte je například večer, než si půjdete lehnout.
Sledujte své úspěchy
Zapisujte si své každodenní úspěchy, shromažďujte děkovné emaily a vše, co vám připomene, jak se vám něco podařilo.
Požádejte druhé o povzbuzení
Oslovte lidi, které respektujete, s žádostí o zpětnou vazbu. Ptejte se na vaše silné stránky a chování, které by u vás chtěli vidět častěji. Druzí často vidí klady, které na sobě nevidíme.
Jděte příkladem v pozitivním přístupu
V obtížných situacích se snažte chovat tak, abyste povzbudili ostatní kolem sebe. Uvidíte, že pozitivní přístup je nakažlivý.
Dávejte si pozor, jak reagujete na činy svých kolegů a nadřízených
Sledujte emoce na pracovišti a učte se nebrat si vše osobně. Ostatní se mohou chovat tak, jak se chovají, v důsledku stresu nebo jiných faktorů, které s vámi nesouvisí.
-kk-