Tento praktický seznam zveřejnil server management-issues.com.
1. Charakter
Podřízení od vás vždy očekávají integritu. Vaše myšlenky, slova i činy musí být v souladu, jinak vaše rozhodnutí nebudou pokládána za důvěryhodná. Sepište si svých pět nejdůležitějších hodnot a vždy se rozhodujte na jejich základě.
2. Jasnost a transparentnost
Stanovte vizi, za kterou budete všichni směřovat. Váš tým bude díky tomu jednotný a více motivovaný. Neříkejte svým lidem, co měli dělat v uplynulém roce. Raději jim řekněte, co by měli dělat v tom příštím.
3. Soudržnost
Pracujte pro dobro celé společnost i svého týmu. Tým vás pak bude následovat, i když situace bude zlá. Držte s nimi.
4. Propojení
Musíte umět propojovat ostatní a přimět je ke spolupráci. Jak na to? Ptejte se, jednejte upřímně a vždy, když je to zapotřebí, se omluvte. Ukazujte vděk. Používejte technologie umožňující spolupráci efektivně.
5. Soucit
Zajímejte se a starejte o ostatní – a oni vám budou věřit. Naslouchejte pozorně a hledejte příležitosti, kdy je můžete upřímně ocenit a pochválit. Buďte vždy přítomni teď a tady, aby vám příležitosti a lidi kolem vás neutekli.
6. Kompetence
Udržujte svou odbornost na špičkové úrovni. Jak toho dosáhnout? Musíte se nepřetržitě učit. Zůstaňte pokorní a často čtěte dobré knihy. Zapojte se do učební nebo odborné iniciativy, která je ve vaší společnosti.
7. Přispění k úspěchu
Nakonec je to stále o výsledcích. Ujistěte se, že máte k dispozici vše, co potřebujete. Výše uvedené tipy vám pomohou získat tým, který vám bude vždy nápomocný.
8. Konzistentnost
Bez konzistentního přístupu nemůžete vybudovat značku ani reputaci. Pokud například vždy chodíte pozdě na schůzky, je vaše pověst – i když ji pravděpodobně budete chtít změnit. Naštěstí to takhle funguje i s pozitivními vlastnostmi a chováním.
-jk-