Patříte k zaměstnancům s největším přínosem pro vaši firmu. Daří se vám získávat nové klienty nebo vyvíjet nové produkty. Nezdá se však, že by se ostatní prali o to být ve vašem týmu nebo se na vás obraceli s prosbami o radu. Říkáte si, čím to je? Nejste silný lídr.
Podle serveru Entreprenur.com je silným lídrem ten, kdo umí vyvážit sebeuvědomění, sebeřízení a skromnost. Slabý je naopak ten, kdo se dopouští následujících chyb.
1. Váš tým je před zhroucením
Každý lídr by měl mít ambice a chtít dosáhnout co největší produktivity, nikoli však na úkor dlouhodobého strádání svého týmu. Období intenzivního vytížení by se měla být doplněna možností odpočinout si a načerpat nové síly.
2. Neumíte se rozhodovat
Pokud lídr dostatečně nevěří svým vlastním schopnostem, má tendenci odkládat rozhodování na poslední chvíli. Pak často mluví o tom, že tým něco nestihl nebo nezvládl, neumí přijmout odpovědnost.
3. Neurčujete směr
Na svých projektech pracujete tak usilovně, že jste zapomněli vysvětlit týmu, jaký je vlastně smysl a cíl jejich práce. Jen slabý lídr může předpokládat, že to pochopí sami, a je tudíž zbytečné ztrácet čas vysvětlováním.
4. Kritizujete veřejně
Každý manažerský kurz pro začátečníky učí chválit veřejně a kritizovat v soukromí. Co přesně na tom nechápete?
5. Neplníte své sliby
Slabí lídři často vstupují do jednání svých lidí s klienty a slibují nesplnitelné. Chvíli sice vypadají skvěle, ale brzy se ukáže opak. Podkopávají tak autoritu nejen sami sobě, ale i svému týmu.
6. Dáváte stejný úkol více lidem
Požádat více lidí o zpracování téhož úkolu může vypadat lákavě. Ve výsledku však kvůli práci na vašem speciálním úkolu ztratí čas na svou běžnou práci a následně i důvěru ve vás, až zjistí, že něco zpracovávali zbytečně.
7. Nesdílíte zpětnou vazbu
Nechcete se nikoho dotknout, a tak raději mlčíte. Jak ale pak vaši lidé mají vědět, co by měli zlepšit? Když se to dozvědí až po delší době, oprávněně se budou ptát, proč jste jim to neřekli hned.
-kk-