6 zlozvyků, kterých by se manažeři měli ihned zbavit

Moderní doba sebou nese mnoho rizik a civilizačních chorob, které v kombinaci s rostoucími požadavky na výkony pracovníků mohou vážně zasáhnout kohokoliv, a manažery obzvlášť. Kterých 6 moderních zlozvyků a neduhů byste si jako manažeři měli odpustit, abyste nevyhořeli, nezhroutili se a podávali co nejlepší pracovní výkony?

Ilustrační snímek

1. Žádné přestávky

Pracovat bez přestávek je ve výsledku kontraproduktivní. Podle serveru INC.com byste si každou hodinu minimálně měli dát několikaminutovou přestávku. Vaše práce pak bude efektivnější, soustředěnější a kreativnější.

2. Spánkový deficit

Málo spánku je jedna z civilizačních chorob, které se dříve nebo později projeví ve vašem osobním i pracovním životě. Nepodceňujte nedostatek spánku a naučte se brát spánek jako prioritu.

3. Neschopnost naslouchat zaměstnancům

Každý manažer se může mnoho naučit od svých podřízených. Jejich podněty mohou poskytovat jedinečný vhled do dané problematiky. Ne každý manažer ale svým zaměstnancům naslouchá, a to je špatně.

4. Aktivní prokrastinace

Mnoho lidí je v práci vytíženo aktivitami, které vlastně vůbec nejsou produktivní. Čas je drahocenná komodita, se kterou je nutné zacházet maximálně obezřetně. Neschovávejte se za neproduktivní práci s myšlenkou, že něco děláte.

5. Nerozdělování práce

Mnozí manažeři radši dělají vše sami, než aby práci delegovali na kolegy a podřízené. Pokud ale tento zlozvyk dosahuje takové míry, že vás omezuje, měli byste se zamyslet, jestli jste obklopeni těmi správnými lidmi, když jim tolik nevěříte.

6. Tolerování zastaralých technologií

Málo investic do nových technologií a softwaru může ve výsledku silně negativně ovlivnit výsledky celého týmu. Nezaostávejte za vývojem a nedávejte konkurenci výhodu tím, že budete používat zastaralé technologie.

-mm-   

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com