Chystá se vaše společnost převést část nebo celý tým na práci z domova? Tento typ spolupráce má mnohé výhody. Zlepšuje flexibilitu pracovního týmu a snižuje náklady. Callcentre.co.uk přinesl několik rad, jak si s řízením týmu pracujícího z domova poradit.
1) Vyberte vhodné lidi
Vaši lidé musí vědět, co se od nich očekává, znát nevýhody práce z domova a umět pracovat s časem. Nesmíte prostě převést lidi z práce v kanceláři k nim domů. Práce z domova není pro každého. Nejenom pracovní tým, ale i jeho vedoucí by měl pracovat z domova. Bude pak lépe chápat problémy, které vznikají.
2) Přemýšlejte nad postupy
Postupy využívané v kancelářích nebudou fungovat u týmů pracujících z domova. Musíte své praktiky přepracovat. Přemýšlejte nad tím, které postupy se dají převést do "virtuální" podoby. Rovněž nepoužívejte technologie a komunikační nástroje, které využíváte běžně v kanceláři. Snažte se najít specifické nástroje, které se hodí přímo pro váš tým a práci na dálku.
3) Změny v neformální komunikaci
Nestačí proměnit formální komunikaci, ale i tu neformální. Promyslete, jak můžete využívat například Skype k neformální komunikaci, která je na tradičním pracovišti běžná. Během komunikace nesmíte zaměstnance pracující z domova přehlížet.
4) Vytvořte příručku
Shrňte všechny důležité informace do jedné příručky. Popište postupy a pravidla. Příručku publikujte na vašem intranetu, tak aby byla snadno dostupná a mohli jste provádět změny, které budou v budoucnu potřeba.
Dále dejte pracovníkům vytištěný seznam "co když", kde bude vysvětleno, co dělat, pokud dojde k závažnějším situacím, jako je například porucha elektřiny. Ujistěte se, že má každý zaměstnance nějakou alternativu jako například možnost pracovat u sousedů, rodiny či přátel.
-ka-