Perfekcionismus
Na jednu stranu je podle INC.com perfekcionismus vítanou vlastností, ovšem zpravidla pouze v individuální práci. Pokud aspirujete na vedoucího týmu, nesmíte být perfekcionisté, protože ostatní lidé málokdy udělají vše, jak chcete. Spíše se musíte naučit co nejlépe pracovat s nedokonalostí.
Snaha mít vždy pravdu
S perfekcionismem se často pojí i snaha mít pravdu za každou cenu. Většina lidí má pocit, že manažer musí být neomylný v každé situaci. Mnohem důležitější je však ve skutečnosti schopnost přiznat chybu a poučit se ze špatných rozhodnutí.
Posuzování ostatních
Jestliže neustále hodnotíte druhé, což je velmi častý zlozvyk spousty lidí, většinou se tak děje skrze vaše vlastní představy o tom, co je pozitivní nebo důležité. Úlohou vedoucího je ale nacházet v ostatních to dobré nehledě na to, jestli s danými lidmi souhlasíte nebo ne, a vždy je podporovat v tom, co jim jde.
Neschopnost poslouchat
Naslouchání je velice důležité v pracovním i osobním životě. A ještě důležitější je při vedení lidí. Opravdu poslouchejte, co vám ostatní říkají (ať už naplno nebo mezi řádky), a skutečně se zajímejte o to, co si lidé, se kterými komunikujete, myslí.
Sdělování, co si myslíte
Jako manažer musíte umět lidem říci správná slova v pravou chvíli. Ještě důležitější je ale vědět, kdy neříci nic. Naučte se nechávat si své názory a pocity pro sebe a to, co říkáte, používat k dosažení vyšších cílů, které si stanovíte, což může být například motivace týmu.
-mm-