Určete hranice a dodržujte je
Je nutné vytyčit mantinely. Pak je ale zároveň nutné vyžadovat, aby tyto mantinely byly dodržovány. A to jak v pozitivním, tak i v negativním slova smyslu. Jestliže budete jednomu členovi týmu tolerovat pozdní příchody, pozitivní atmosféra v týmu bude pryč.
Nechte zaměstnance přemýšlet
Podle INC.com by měl dobrý vedoucí oceňovat selský rozum a motivovat podřízené, aby sami přicházeli s myšlenkami a nápady na zlepšení.
Buďte trpěliví
Tato rada se týká především nových vedoucích bez větších manažerských zkušeností. Není možné vše změnit hned a najednou. Musíte být trpěliví, změny zavádět postupně a dávat lidem čas, aby si na nové postupy zvykli.
Pomáhejte zaměstnancům
Zní to banálně, ale podřízeným nesmíte pouze diktovat, co mají dělat. Dobrý vedoucí pomáhá členům týmu s jejich projekty, tedy nenechá si o nich pouze reportovat, ale aktivně se zapojuje do jejich řešení.
Mějte klienta jako hlavní společný cíl
Každý tým by měl mít nějaký společný cíl, ke kterému směřuje. Ideální je, pokud je tímto cílem blahobyt klientů. Postavte týmovou politiku na kultuře zaměřené na klienta a motivujte členy týmu, aby pracovali vždy hlavně pro zákazníky.
-mm-