Manažer obchodního týmu by měl se svými lidmi pravidelně komunikovat o tom, co jim brání v efektivnějším prodeji firemních výrobků či služeb. Měl by vědět, jaké otázky klást a pozorně naslouchat, aby mohl podpořit morálku a celkovou efektivitu prodeje. Pět praktických otázek právě pro tuto příležitost přinesl server Inc.com.
1. Co vám nejvíce brání v získávání nových zákazníků?
Odpovědi na tuto otázku vám mohou pomoci odhalit chyby a průtahy v interních postupech. Stejně tak se však můžete dozvědět, že vaši prodejci prostě nemají dost času, což je veskrze dobrá zpráva.
2. Co konkrétně funguje a co nefunguje?
Díky této otázce brzy odhalíte chronické stěžovatele a budete se moci zaměřit na skutečně závažné problémy. Ptát ale se nestačí, musíte být připraveni také jednat na základě toho, co se dozvíte.
3. Co považujete za nejvíce a nejméně významné příležitosti?
Tato otázka vám pomůže zjistit, kam váš tým směřuje svou pozornost. Může se například ukázat, že to je v rozporu s firemními plány a prioritami. Můžete však také odhalit možnosti, které jste dosud neviděli.
4. Kdybyste měli kouzelnou hůlku, jaký problém byste vyřešili?
Tato otázka slouží k tomu, abyste zjistili, jak hluboce jednotliví obchodníci rozumějí byznysu vaší firmy. Zajímejte se, proč si vybrali dané konkrétní problémy a proč byste je měli řešit systémově.
5. Kdo je pro vás největším konkurentem a proč?
Využijte toho, že se vaši obchodníci setkávají s konkurencí doslova každý den. V této otázce se zaměřte na silné stránky konkurence a možnosti, jak se jimi inspirovat.
-kk-