Určitě jste se někdy setkali se zkušeným profesionálním týmem vedeným mladým manažerem, který jistě nemohl mít natolik zkušeností jako jeho podřízení. Je zcela možné, že tím manažerem jste právě vy. Jak se chovat v situaci, kdy vaši zaměstnanci vědí více než vy, napoví server The Daily Muse.
1. Upřímnost nade vše
Nesnažte se svému podřízenému podat nejistou odpověď na otázku, jen proto, že se cítíte být povinni znát jako manažer vše. Raději přiznejte, že si nejste jisti a nabídněte, že informace zjistíte, i kdyby vám to mělo zabrat několik hodin. Získáte si respekt zaměstnanců. Přiznat neznalost je nepříjemné, mnohem horší však je podávat mylné informace.
2. Přiučte se od ostatních
Každý měl ve firmě svůj první den a byl nucen se zorientovat v procesech společnosti i práci ostatních. Věnujte několik málo dní aklimatizaci v novém prostředí a poseďte chvíli s každým v týmu, abyste zjistili více o jeho práci a zodpovědnosti.
3. Nechte se ohodnotit
Vaši podřízení v týmu zažili za léta praxe ve firmě už mnoho změn procesů. Viděli, co funguje a naopak, kde jsou nedostatky. Vy jako manažer hledáte způsoby, jak tyto procesy opět zefektivnit a přinést nové nápady do podnikání. Proč tedy opakovat něco, co už se snažil někdo před vámi? Požádejte o zpětnou vazbu svůj tým a nalezněte inovativní řešení společně.
4. Projevte uznání
Schopnosti a zkušenosti každého z týmu jsou cenné pro fungování firemních procesů. Nechte tedy své ego doma a oceňte přínos každého zaměstnance. Získáte tak jejich respekt a vytvoříte si dobré vztahy.
-bn-