Zajímavý byl například příspěvek k tématu umělé inteligence, který přednesla Maria Grazia Pecorariová, šéfka digitálních strategií společnosti BT Global Services, divize britského telekomunikačního operátora BT.
Upozornila, že již nyní žijeme v době, kdy vedle lidí samostatně pracuje umělá inteligence. Světoví lídři by se proto měli zaměřit na způsoby, jak umělou inteligenci využívat eticky. Správnou cestu vidí ve třech krocích.
1. Přeškolení pracovníků
Počítače se již umějí rozhodovat lépe než lidé. Práci mohou brzy sebrat nejen dělníkům, ale i vzdělaným znalostním pracovníkům, jako jsou novináři, právníci, marketéři a dokonce i lékaři. Naopak jiné role budou žádanější než dnes a na ty je třeba se zaměřit. Vyškolit stávající zaměstnance je přitom efektivnější, než shánět nové.
2. Zákaznické služby
S rozvojem umělé inteligence přichází nové možnosti, jak vylepšit zákaznický servis. Podpůrné systémy na bázi umělé inteligence mohou posunout pracovníky zákaznických služeb do rolí expertů. Zatímco umělá inteligence zvládne jednoduché požadavky, lidští pracovníci mohou řešit ty složitější a přicházet s návrhy na zlepšení.
3. Řízení výkonu
Vzhledem k tomu, že technologie dnes dokáží zvládnout asi 45 % toho, za co jsou placeni lidé, bude třeba změnit náplň lidské práce. Měřítka výkonnosti, na jejichž základě jsou lidé placeni, by měla být kreativnější a kritičtější než dnes. Pak mohou lidé přidávat hodnotu tam, kde to nedělají stroje.
-kk-