2 způsoby rozvoje podřízených nenásilnou formou

Naučte vedoucí pracovníky, aby si plánovali pravidelné schůzky s každým ze svých podřízených. Dobře také funguje vzdělávání s občerstvením, kdy se zaměstnanci mohou rozvíjet v uvolněném prostředí.

Ilustrační snímek

Pro efektivitu školení je každopádně důležité začít tím, že zjistíte, co se zaměstnanci vlastně chtějí učit. Vzdělávání by mělo být také o neustále probíhající diskuzi s vašimi lidmi.

Ujistěte se, že školení jsou pro ně užitečným nástrojem spíše než zátěží, upozorňuje web businessnewsdaily.com.

1) Strukturované schůzky mezi čtyřma očima

Jednou za 2 týdny by se podřízený měl setkat s nadřízeným. Může to být velmi účinná metoda tréninku, setkání však musí být strukturované. Harmonogram by měl být pevný, aby vedoucí pracovníci demonstrovali svou důvěryhodnost.

Když manažeři do těchto setkání investují čas, ukazují tím, že se opravdu zajímají o úspěch týmu a že jim záleží na každém členovi. Během setkání se od zaměstnanců očekává, že přinesou vlastní témata k rozhovoru. Poté, co představí své téma, je manažer během rozhovoru začne koučovat.

Na těchto schůzkách by zaměstnanci měli říci, jaké příležitosti vidí pro rozvoj svých dovedností a také jak mohou dále vylepšovat své silné stránkyi. Jde také o ideální příležitost k diskusi o případných obtížných záležitostech, o nichž obvykle zaměstnanci nemluví rádi. Samozřejmě však musí být respektována důvěrnost takových sdělení, pokud chcete, aby tato setkání fungovala.

2) Jíst a vzdělávat se? Jde to i zároveň

Obědy spojené s učením jsou skvělé, protože prostředí je při nich obvykle uvolněné. Vybraný řečník nejprve přenese krátkou prezentaci. Současně se publiku rozdává občerstvení – nemusí to být celý oběd, stačí menší občerstvení nebo něco k pití.

Zkušenější pracovníci by měli být schopni vytvořit otevřenou a interaktivní prezentaci. Je skvělé, když mluví o oboru, s nímž mají osobní zkušenosti. Poté se může zahájit diskuze – proto by prezentace měla být dostatečně zajímavá a publikum vtáhnout.

-jk-

Zdroj: Business News Daily - průvodce světem podnikání především pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business News Daily